Voorstelling “Tusken lân en wetter”

“Tusken lân en wetter”

Zangeres Janna van der Honing en multi-instrumentalist Herman Woltman voeren samen met kunstkenner dr. Jan Henk Hamoen de muziekvoorstelling “Tusken lân en wetter” uit. Deze voorstelling is geïnspireerd op schilderijen van Friese landschappen van kunstenaar Jentsje Popma, die in 2021 zijn 100e verjaardag vierde.

Tijdens de voorstelling hoort men de pure klanken van Janna (zang) en Herman (gitaar). Ze spelen met wat er zich op dat moment aandient: de omstandigheden bepalen de sfeer, het licht, geluid en beeld. De muziek wordt afgewisseld met verhalen over Popma en uitleg over meegebrachte schilderijen door Jan Henk Hamoen.

Janna van der Honing is zangeres en pedagoog/speltherapeut en zij schrijft teksten en muziek. Janna en Herman Woltman waren eerder verbonden tijdens de door hen gemaakte voorstelling en cd Cancao (Oerol 2008 en 2009) welke lovende recensies kreeg.

Herman Woltman is gitarist/componist. In 2018 schreef Herman de muziek voor theatervoorstelling ‘Myn Skip’ over de historie van het skûtsje. De voorstelling werd beloond met de zilveren Anjer.

Jan Henk Hamoen is theoloog en kunstkenner, bestuurslid bij Stichting Nijkleaster en uit naam daarvan beheerder van de grote collectie schilderijen die Popma schonk aan Nijkleaster.

Kaarten verkrijgbaar via de VVV of aan de kassa. Zie www.tuskenlanenwetter.nl voor meer informatie over deze voorstelling.